På fasth is igen

 
Det går verkligen inte att beskylla Viktor Fasth för att ha tagit några genvägar i karriären.
 
När Henrik Lundqvist, som är jämngammal med Viktor Fasth, spelade VM 2004 knegade Viktor i division 1-laget Tvåstad Cobras. Därefter har han gjort tre säsonger i Tingsryd respektive Växjö och två säsonger i AIK.
 
Två gånger har han tilldelats Honkens Trophy, som går till den bästa målvakten i svensk ishockey.
 

 

För tio år sedan harvade Viktor Fasth i division 2.

 

Nu har han etablerat sig i NHL och siktar på en plats i Pär Mårts trupp till Sotji.

 

I en intervju med Kvällsposten berättar 31-åringen om livet i Anaheim, längtan till OS samt sommarens bröllop och tunga fiskelycka.

 

 

Och med tanke på Tvåans senaste träningar vet vi vad han kan göra när han är 31. Och har vi riktig tur kanske Torontos gamla lagar från långt innan Jesu födelse hunnit ändras och Herr Borgmästare Rob Ford tagit jobb som ståuppare -PLEASE MAKE MY DAY! However...när jag sitter där, på den kanadensiska  stadens StandupComedyClub ska jag liveblogga och tacka Hisingen Hockey för att jag fått min Målvakt tillbaka......ni äger!

 

 

.........och ju mer jag tänker på det så bör vi nog lägga på en liten rem här.....31? Då sitter jag och slipar -om inte skridskor, så åtminstone på min 60årsdag 3år senare....wtf ?! 

 

Tips om genvägar mottages tacksamt och aningens pronto!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0