Målrik fossil

 
NEW YORK: Tim Thomas är tillbaka.

Den 39-årige målvaktsstjärnan gjorde comeback med Florida i ett försäsongsderby mot Tampa i natt.

Han kallades världens bäste målvakt, men efter säsongen 2011-2012 var Tim Thomas – som året innan hade lett Boston Bruins till Stanley Cup-titeln – trött på hockey och meddelade att han tänkte ta ett sabbatsår.

 

Därmed trodde många att den egensinnige amerikanen – som 2000-2001 spelade med AIK i Elitserien – gjort sitt. Att, i hans ålder, komma tillbaka efter ett helt års frånvaro ska inte vara möjligt, anses det.

 

Men nu är ”TT” alltså tillbaka.

 

Florida Panthers bjöd för halvannan vecka in honom till sin camp på ett så kallat tryout-kontrakt och under onsdagen skrev han under ett ettårskontrakt värt drygt sexton miljoner kronor.

 

Utdrag Aftonbladet

 

 

39år! och typ väldigt nära döden? Jag kan väl säga som så, för 16 miljoner hade till och med en dinosaurie som jag ställt mig i målet. Nåväl, det ger ju Målvakten med Mamman gott om tid till eftertanke om vad som är viktigast i ett hockeyliv -snyggast tröja (Toronto) eller Madison Square Garden?....om jag lever vill säga.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0