37-31

 
i skott till Sverige men för all del, grattis Finland!
 
Hockeymammorna -The Fabulous Five följde detta, om inte tillsammans, så åtminstone med spänning och egentligt facit för vinst som inte följdes helt hundra en smula ovärdelig kunskap:
 
Anna, Fia, Målvaktsmmman, Silverfisken a k a Kerstin, LedarLena
 
LedarLena: Vi måste ta oss in på kassen!
 
Fia: Hela tiden!
 
Kerstin: Fylla på med nya gubbar in på kassen och skott i skäret! Eftersnack i båset med massor av vätska. Bara bestämma när var hur!!!
 
LedarLena: Bra där Kerstin messa Grönberg detta:)
 
Kerstin: Redan gjort!
 
LedarLena: Leskinenen (joo, finska spelare heter så) allt bra läskig...
 
Målvaktsmamman: Husband tänker byta namn till Läsk-inen....då tänker jag skilja mig! (efter matchen hade jag ångrat mig - nut minää olen soumalainen)
 
 
MATCHEN GÅR TILL FÖRLÄNGNING
 
 
LedarLena: Det är nu det hade behövts en kvinnlig ledare i båset...
 
 
OCH PRECIS NU VINNER FINLAND MED 3-2 (och jag lämnar in om namnbyte)
 
 
Målvaktsmamman: För faaaan LedarLena!!!! Du skulle vart dääär!!
 
LedarLena: Japp, ni ser ju....nu sket det sig...
 
Kerstin: Om du hade varit i båset hade detta aldrig hänt!! Kom just på att jag är skyldig dig pengar!!
 
LedarLena: Jasså?
 
Anna: Man måste spela som ett lag
 
Målvaktsmamman: Paybacktime Silverfisken (Kerstins alter ego -don´t ask!)
 
 
 
......och ni undrar VARFÖR just VÅRA barn kommer gå långt?!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0