Skit i solen

7 grader varmt och sol! Vårjackan åkte fram och med raska steg begav jag mig på efterlängtad motionsrunda Eriksberg runt.

Livet är härligt....började sååå bra..


...meeen "as usually" filck jag Näckrosmalaria och skämdes över att vara hundägare.



Det är beklämmande!

För övrigt denna, från början, fina lördag var det dags att uppdatera Tvåans garderob, vilket ger ytterligare grad av Malaria. Till skillnad från Ettan som skulle kunna klä stora delar av Västra Götaland, anser Rick det vara oerhört slöseri med både tid och pengar och med tanke på att man snart kan börja använda shorts och t-shirt...än mer onödigt. Under protest och hot om spelförbud, brottades vi i provrum och med betalning var vi uppe i 20 minuter! ren shoppingtid. Sen mådde Tvåan illa och ville kräkas, akutintag till i kiosken för vattenfylla....stort trauma....inte minst för Målvaktsmamman. Det slutade med att husband!? fick prova ut nya skorna medans Rick pustade ut i favoritaffären, Games, snabbt tillfrisknande. Han är väldigt nöjd med dagens inköp....jag med, kul att se honom i annat än underställ och träningoverall.

Finns nu i mörkgrått, snyggt Rick!


Husband har varit på Olearys och sett VF förlora med 5-1, under tiden höll jag på att bli inlåst i ishallens café...snäll ismaskinschaufför blev räddare i nöden. Tur att jag fick sålt för i alla fall 40 kronor denna lördagkväll, verkligen mödan värt;) Nu hänger jag tillsammans med Rick, Joel och Persbrandt...vi har det gott!


Fin lördag hörrni!

//Målvaktsmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0