Segersötma

Det blev förvisso ingen vinst mot Alingsås sen lördagkväll, men en fin 3-3a och storspel av Tvåan. Måste ha varit min och Lena Ph:s skönsång i nya bilen som laddade honom till tänderna....minns din mor!


Husband stöttade inte U14 men ville gärna ha referat om än det ena än det andra. Jag och mamman till världens mest utvisade back samspråkade om än det ena än det andra, men något från matchen minns vi inte...vi var i alla fall där och stöttade....varandra!


I alla fall fint hejat för A-lag och en himmelsk seger i Luleå....konstigt att inte min Far som är ganska rar och från Luletrakter har ringt om just den matchen!?

Joakim Lundström passade på att hålla nollan i en av de viktigaste matcherna för Frölunda på flera år. Han fick hjälp att bli matchhjälte av Niklas Andersson, en spelare som är van att avgöra jämna matcher. Niklas mål och ”Jockes” storspel såg till att säkra Frölundas Elitseriestatus även nästa säsong.Det är 14 sekunder som räddade Frölundas elitserieplats.

Först studsade pucken på göteborgarnas mållinje – för att sekunderna senare ligga i Luleås mål.
– Jag hade flyt i dag, säger målvakten Joakim Lundström till Sportbladet.

Joakim Lundström var lysande och höll nollan mot Luleå när Frölunda räddade sig kvar i elitserien. Men det var centimeter från att laget kunde ha hamnat i kvalserien.

Aftonbladet 6/3 2011

Jag skulle vilja påstå millimetrar från att hamna i kvalserien, man blir ju ilsk mitt i glädjeyran...

...men firar med fina charkuterier till Melodifestival...


...och fortsätter med god frukostfika på söndag morgon, tillsammans med Björn Ferry...vilken helg, vilket liv!



Hoppas ni också haft det gott, att veckan blir god. I morgon är det Fettisdagen och Internationella Kvinnodagen...det finnas alltid nåt att fira, härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0