Kalastider

 
Åren går och vi med dem....helst i ett par klackeskor.
Året gick och nu sitter jag här bland blommor och bin, i solen, med klackeskor...vi startar upp 2012 års Kulturkalas..
 
.....med att provsmaka en fin Masi och njuta sista sensommardagarna på balkongen...BALKONGKULTUR. Den funkade förövrigt alldeles utmärkt till en näve Crunchy Cheez Doodles.
  
 
Tisdagens hållpunkter;
 
Om kötid tillåter, Langos - Det gjorde det inte (jag och miljoner på 2 Langosholkar), jag fick bege mig in i matdjungeln och hittade ut några extra kilo senare.
 
Melissa Horn 20.00 på Götaplatsen - Det blev det inte, jag hamnade på 1 timmes spelning med We Gosths...helt ny bekantskap, helt grymt. Gå på skattjakt och ni finner pärlor....dom kommer att spela alla dagar under veckan, ikväll vid Avenyn 13 kl 20-22....kila förbi...lite blues/pop..
 
Mötte upp husband som sett VF segra över Växjö i träningsmatch med 5-2. Vi firade denna lilla seger med Timbuktu och mer mat.....tur att man inte smalnar av så här direkt efter semestern.
 
För onsdag gäller 18.00 och Marit Bergman på Kungstorget. För att göra 2 flugor på smällen har jag räknat ut det så bra, att jag ställer mig kö till Langosholken på detta torg och får underhållning samtidigt. Hon håller på i ca 1 timme och det boooorde räcka för att stilla denna friterade önskan.
 
19.15 är det Skrattfest med flera av våra mest kända komiker på samma sen...jag skulle alltså kunna köa för en Langos till om jag önskar ett flugharem.
 
20.15 är det för mig veckans höjdpunkt, Nationalteaterns Rockorkester på Götaplatsen - Livet är en fest!!....och jag kommer vara jättemätt.
 
 
Fridens!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0