Sen sommar,

 
.....verkligt sen sommar bjöd denna helg på med över 20 grader och strålande sol. Särskilt roligt för oss västkustare som snart kommer dras med åkommor likt skörbjugg och alla de tusentals festivalbesökare som klappade takten till Way Out West i Slottskogen, finfint.
 
 
Så därför känns det ju fullkomligt naturligt att jag åker hiss tillsammans med Lundströms gamla hockeyklubbor.....annat hade man ju inte kunnat företa sig...så säg!?
 
Tvåan: Jag fick 3 nya hockeyklubbor från Frölunda idag, Lundström hade lämnat kvar flera oanvända när han slutade.
 
Kvick överslagsräkning och jag konstaterar att vi faktiskt pratar 1 veckas charter för mig och husband, alternativt fickpengar till vår roadtripp i Franska Champagne....maj gaad! Alltså...Moet & Chandon är en av världens mest kända, populära champagner. Den tillverkas i Epernay, ett par mil från Hautviller (där vi ska bo och kika till Don Perignon i hans kloster - död och begraven)  och där hittar vi även Avenue de Champagne. Här ligger tydligen de stora champagnehusen på rad, Pol Roger, Mercier, Moet & Chandon och man kan köpa in sig på rundturer med smakprovning hos alla....till priset av runt 3 stycken målvaktsklubbor....moooaahahahaha! Nästa sommars semester, 2 två vuxna - inga barn, börjar ta form....funderar bara hur jag ska få ihop till en cabrolet....någon storklubb som behöver förstärkning under året?
 
Målvaktsmamman: Men det är ju heeelt fantastiskt!!
 
Tvåan: Jamen...jag vet inte om jag ska ha dom, jag måste såga av en först och prova..dom är för långa.
 
Jag i falsett: Inte ha dom?....varför skulle du inte ha dom!!
 
Tvåan: Jag har inte spelat med träklubbor på så länge, kanske inte trivs med det!
 
Med min lena hotfulla mammakommergöradigarvslös röst: Älskling lyssna väääry noga nu.....det finns barn som inte har råd att spela hockey...än mindre äta sig mätta. Nu spelar du in dina fina A-lags klubbor pronto så ska jag laga extra mycket mat och ordna extrajobb åt dig i någon anrik äppelätande klubb....farfar har en såg!
 
Lundström - jag köper med en fin flaska hem, eller tre om du har en fin bil över....gärna utan tak.
 
 
 Fridens Liljor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0