Valborgskavalkad..


blir det i detta inlägg. En underbar långhelg som retat upp vår sommarönskan (jag har sett prognos för fredag och 7 dagar därefter - disaster!) så jag säger bara -PASSA PÅ!! och dra den vita ändan ur trunken och få lite färg på.....kinden...det räcker så!

Våren är ljuvlig och inte ett öga är torrt på vår gata i stan...jag lider av pollenallergi..


Värmen har till och med bjudit in till balkongfrukost...om det inte vore för att någon annan redan tagit över i vanlig ordning...


....men här har jag trängt mig ner i finaste Valborgsklänningen...


....och visst, varför inte addera en hund till det också!? Finns det hjärterum finns det stjärterum och förhoppningsvis en plats på Frölundas hockeygymnasium om 1 år....för Tvåan och väskan.


Jag, husband och min bror som ror båten (motorn ramlade i sjön) fortsatte aftonen på Avenyn och firade med Chalmers-cortégen. Jag ger årets tåg 5 målvaktshandskar av 5 möjliga...vädret bidrog. Det är ett j-la tjat om det här vädret...men ni vet hur man blir god till sinnet. Därav införskaffades 2 liter coca-cola, om någon därpådenfirman läser här sökes huvudsponsor till elitsatsande målvakt, som efter första dagen med nya laget och fystester inte hade ork att röra sig utanför ytterdörren.....Gud är god och Idrott är godare! Ettan har för dyra kläder för att rumla runt på stan och ett arbetspass med start klockan 10 dagen efter gav ett fåtal timmar på klubb och nada oro för Målvaktsmamman.

Träningarna har alltså dragit igång med U16 Elit och det var över 20 grader varmt ute när jag i alldeles för lite kläder kikade förbi ishallen i går kväll....väry strange..


...and väry väry väry strange.... 


...att Rick kom i shorts och t-shirt efter väl förverkat värv och utan! världens största hockeytrunk...den har fått egen plats på Campus....idrotten kan var mycket god!



Nu blir det 5:an på Skatås och en "ensam" kväll på balkongen.


Fridens!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0