Mantra 2013

 
Utdrag ur bloggen och inlägg "Yea(h)r" 2013-01-04
 
att jag kommer vara i bästa formen ever inför min och husbands vandringsresa till Chamnoix....jag har typ 6 månader på mig. Har stegat enkel väg till jobbet med strax under 5 km...bra där om jag håller i fram och tillbaka dom cykelfria dagarna. Regn framväg går bort.....en torr spårvagn är ändå en torr spårvagn.
 
att jag i fördelsedagspresent får startdatum för att i augusti/september klättra upp på Kebenekaise (mindre mygg då)
 
 
Så, motion utomhus är inga som helst problem (ut måste jag ändå varje dag annars dör jag, vore ju synd innan Kebenekaise) förutom halkan som sätter käppar i mina cykelhjul. But I keep on walking walking. Värst har avsaknaden av godsaker varit. Om Adde fått NK:s aktier att störtdyka ligger Snacksbranchen väry risigt till inom Göteborgsområdet. Dock, ungefär 1 månad har gått (jaaa, jag tjuvstartade innan Jul) och nu börjar det kännas riktigt bra. Alltså, börjar man fundera över vad man stoppar i sig och hur mycket....shit pommefritt!
Nästa punkt på agendan är att bli lite mindre mjuk och följsam. Jag måste få muskler och det får jag bekvämast på Friskis & Svettis.....och här dog jag en smula. Men det känns inte riktigt okej att åla sig uppför berget, det vore liksom synd på kläderna och husband, han skulle skämmas.
 
 
Fredagspromenad från jobbet, Röde Orm underifrån -and all over the place!
 
 
Galet bra går det, grymt motiverad är jag och.....nääe....jag snörar på mig träningskorna och drar!
 
 
Friden Liljor!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0