Yeha(r)!

 
Men då så....då tar vi tag i 2013 och gör det helt galet bra! Jag har slängt ut allt onyttigt (för en Målvaktsmamma) ur kylen och bunkrat upp med dyra bubblor inför året. Man måste ju prioritera kalorier och festliga tillfällen så som;
 
att Ettan har fått fast jobb under hösten (hyggligt eftersom han slitit hund där i 100 år redan) och öppnat ett sparkonto!! -NK:s kassarapportering kommer te sig något darrig framöver. 
 
att samma nummer ska hitta en hyreslägenhet i nöjsamt läge (och tar med sig köksmöblerna så att jag tyvärr måste köpa nya.....moooooaahahahhahahaha!)
 
att Tvåan hamnar i någon av de hockeyklubbar han sökt (verkar ytterst gynnsamt med 1a valet) och då även kommer in på tillhörande gymnasium (har vi inte tragglat världskrig och atomfysik tillräckligt innan så tar vi väl och plussar på med Hamlet nu också)
 
att jag kommer vara i bästa formen ever inför min och husbands vandringsresa till Chamnoix....jag har typ 6 månader på mig. Har stegat enkel väg till jobbet med strax under 5 km...bra där om jag håller i fram och tillbaka dom cykelfria dagarna. Regn framväg går bort.....en torr spårvagn är ändå en torr spårvagn.
 
att jag i fördelsedagspresent får startdatum för att i augusti/september klättra upp på Kebenekaise (mindre mygg då) 
 
Fast å andra sidan räcker det med augusti/september 2014 med tanke på alla barns, för året, ytterst kostsamma aktiviteter. Omöblerbar flytt och ny målvaktsutrustning......well,  jag nöjer mig helt klart med att fira Tvåans möjliga skolhockey i Ettans alldeles egna lägenhet....urfattig på allt utan Champagne!
 
 
 
 Fridens Liljor!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0