Dansar vidare

 
Vi började prata om 9:ornas slutbal någon gång i oktober 2012, jag och Tvåan. Han var lite nedstämd och bekymrad över att inte kunna gå eftersom han inte fick ledig från hockeyn (det var under den tiden vi lämnat in honom till Frölundas U16 Elit och kastat nyckeln). Well, i april fick jag hämtat ut mitt barn igen och solen lyste över oss....som jag vill minnas det.....eller, det var ju i lördags den lyste...shit the same!! jag var lycklig.
 
Kostym  inkl tillbehör - 2000:-
Skor 600:-
Balen 300:-
 
Jaja, vad gör man inte och jag förväntar ju mig ändå viss kompensation hockeyår framöver.
 
 
GoalieMaaam 2 month ago:
 
- När ska ni ha balen?
- Vet inte..
- Var ska ni vara?
- Vet inte..
- Har ni inte fått infor...
- Näääj, det har vi inte!
 
osv...osv.....osv....osv...osv.....osv...osv...osv....osv...osv....osv....osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv.....osv osv...osv......ja, ni fattar -vecka ut vecka in, varför överraska liksom!?
 
 
Och i måndags kom ett mejl....varför blir jag INTE överraskad?
 
 
 
Hej alla föräldrar i 9A!
 

En helt vanlig vecka utan lov ligger framför oss, det känns nästan konstigt...

Hjälp barnen att komma ihåg extra hemkunskap för hemkunskapsgruppen kl 08.00 -10.00 imorgon tisdag. Resten har advisory kl 09.30!!!

 

Två pojkar har lämnat lapp om att de ska komma på balen, så påminn även där så att vi får in lapparna (gärna imorgon)

 

Betalningen av balen (300kr) vill vi ha in senast 28 maj på plusgirokontot.

 

Vi bifogar kopior på de brev som barnen fick med sig hem ifall det skulle kommit bort. 

 

Vänliga hälsningar Tina och Anna

 

 

                                                                             13th of June 2013      

ISGR AnnualSpringBall

 

Here is ISGR’s announcement to the 2013 Annual Spring Ball which will be

held on Thursday 13th June, 17:00-23:00.

 

Before the ball, you will have the opportunity to have photos taken by a professional photographer. There will be time for friendship photos at 17.00 and at 18.00 all the students will take a class photo with their advisors. You may purchase these photos once you have been viewed and approved them. 

 

While photos are being taken, a welcome drink will be offered in the wonderful park setting. This will be followed by a three-course meal. After dessert, the tables will be cleared and preparations made for dancing. You will then be entertained by a professional DJ.

 

Even though the dress code for the evening is semi-formal, we do not expect you to buy new clothes for this occasion, but rather that you dress up to your own liking to mark this special evening.

 

Advisors from the LgrM9 and MYP10 graduates as well as other staff will attend and accompany you throughout the festivities to ensure safety and a pleasant evening. The location of the dance and more information will be disclosed later together with your invitation card.

We at ISGR will do our best to make this event an unforgettable and pleasant evening.

 


Sincerely,

 

Spring Ball Dance Committee         

 

 

 

 GoalieMaaam after 2 month of nagging:

 

- Jag fick  info om Balen i dag!

- Jag veet, det ska vara inne i morgon...men jag ska ändå inte gå.

- !!???

- Det är ju frivilligt, jag tycker det är löjligt!

- Määeh, det tyckte du ju inte för 8 månader sen!!...det är ju synd när dom ordnar så fint, och bara 2 av killarna som anmält sig!!

-.Boooring!!

 

 ....sa han och övriga 10  "pojkar" som brukar hänga på Vår gata i Stan.....resterande 2 lär ju få dansa!

 

 

Kostym  inkl tillbehör - 2000:-
Skor 600:-
Balen 300:-
------------------------------------------
= 2900:-
-----------------------------------------
= En samlarflaska Dom Pérignon av sämre årgång
 
 
 
Verkligen jätte jätte tråkigt att han inte vill gå..........nääe men...är det så -så.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0