Har jag inte sagt det?

 
Världens bästa Målvakt är ju, i familjesammanhang, inte särskilt informativ. Ni som följt Bloggen ett tag vet att jag helt måste förlita mig på lärare, tränare, lagledare, föräldrar och annat löst folk för att han inte ska bli omhändertagen av myndigheterna. Så när han sökte det här programmet till Gymnasiet i höstas for Champgnekorken i taket och jag hjulade hela vägen ut på balkongen.....k o m m u n i k a t i o n s t e k n i k !
Selektiv hörsel har man ju hört talas om, gäller samma för syn kan jag ju undra? Upplevelsen är nämligen den, att han valt linjen endast för att jag inte ska förstå ett skvatt av vad han håller på med och därmed inte lägga min runda näsa i blöt all over the place LÄGGA MIG I.

 
- Datorteknik...det är ju jättebra!
- Jaa...
- Elektromekanik...ööh, vad gör ni där?
- Ahh...det är lite allt möjligt..
- Mekatronik (ej i bild) ...men Gud, vad är det då?
- Määh...jag ORKAR inte hålla på och förklara!
 
....och här tappade jag det och släppte honom.
 
Nåväl, ungen kom hem med sina bästa betyg ever och dessutom A i ämnen jag inte kan uttala. Av ren lättnad över att mitt oengagemang gett så fina resultat kör jag honom till och från fysträningen med hockeyn.
 
- Du måste köra hem mig jättesnabbt efter träningen!
- Jasså, varför då?
- Jag ska träffa min finske utbytesstudent Arto..han åker tillbaka till Finland imorgon.
- Vem?...vad då för utbytesstu...vad menar du?!
- Alltså, han är från Finland och bor hos en värdfamilj i Mölndal och jag är liksom hans fadder kan man säga.
- ???????????????????? sen när då?!!!!!
- Tjaa...3 månader eller nåt sånt, vi träffas och hänger, han har lärt sig svenska jättesnabbt och  spelar hockey   som jag och han har varit hemma hos oss flera gånger....fast ni har ju inte varit hemma just då förstås.....
- Surprise!!!....jag hoppas jag hade städat toaletten ordentligt!
- Määh...det har jag ju berättat!!!!
- Nej
- Jooo, flera gånger.......tror jag...
- Du kan springa hem från Tuve efter träningen -hälsa Arto!
 
 
Kommunikationsteknik my a--...butt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Vad är det med tonårssöner och kommunikation?
Men vid datorn verkar det gå alldeles utmärkt att kommunicera. Jag kanske ska testa att ringa upp honom på skype???

Svar: Jamen göööör gärna det! Jag får ju lust att strypa mig själv eller någon annan på nästan 17 år...gaaah!
Maria Årzén

2014-06-11 @ 20:56:50
URL: http://vardagsord.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0