Sparkade Gistedt:

 
"Jag är besviken..."
 
 
Efter sex raka förluster valde Leksands sportchef Tommy Salo att agera. In kommer backen Daniel Josefsson och målvakten Joakim Lundström. Ut åkte andremålvakten Joel Gistedt.
 
Beslutet skapade reaktioner i hockey-Sverige. Frölundaprofilen Robin Figren var mycket förvånad över beslutet.
 
"KUNDE LIKA GÄRNA SPARKAT ISMASKINEN"
 
"Leksand väljer att sparka en slips som har lirat EN period den här säsongen. Det hade gett lika mycket att sparka ismaskinen eller en puckhink istället. Och det är absolut inget hån mot min gamle polare, Joel Gistedt. Det är endast ett frågetecken mot Leksands ledning, skriver han på Twitter.
 

Joel Gistedt själv fick inte någon förvarning alls.

 

– Jag fick ett samtal från Salo vid tretiden om att han ville ha ett möte och det hade vi. Där fick jag reda på att jag skulle lämna, säger målvakten.

 

Anade du att det här var på väg?

 

– Nej jag visste ingenting. Men när jag fick samtalet om mötet så misstänkte jag det. Det är sällan man pratar positiva saker med sportchefen efter sex raka torsk.

 

 

Alltså...var det bara jag som hörde Sportchefen Salo säga upp sig ena dagen och vara tillbaka andra efter vissa samarbetssvårigheter med Klubbdirektören? Vad jag förstår är Joel Gistedt målvakt och plötsligt förstår jag varför Leksand har stora problem.
 
 
....but I´, just a mom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0