Det sista 30

Så ytterligare ett år i trettioårsåldern. Jag gillar att fylla år och fira både mig själv och andra. Här har varit kalasande hela dagen, nu sitter vi och myser tillsammans med Wallander. Det är ändå lite märkligt det här med fördelsedagsfylla. Man säger ju att man ska njuta av sin födelsedag, hur många gör det? Det städas och fejas och bakas (hos mig bakar någon annan), handlas, dukas och kokas kaffe....dessutom i flera omgångar då sällan alla kan komma samtidigt. Sen kommer alla gäster (i omgångar) kalassugna och finputsade, slår sig ner vid dukat bord tillsammans med urlakad jubilar. Helt plötslig förstår jag varför jag är förtjust i kalas, GÅ BORT på kalas. Tack alla som var här och firade mig idag, det var härligt och fin presenter och blommor.
Såå..för att framöver göra våra födelsedagar ÄNNU härligare har jag och husband bestämt att vi firas på restaurang eller annan lika inrättning.  Alla som vill är välkomna att förgylla dagen tillsammans med och på av födelsedagsbarnet vald "utanförhemmetförattslippastädaochlaga" plats. Picnic idag hade ställt frisyren på ända...men god mat på Faro hade inte varit så tokigt. Så nu vet ni....efter första 40 gör vi en massa andra roliga saker.

Fin telefon hade husband köpt åt mig med viktigast, bra kamera. Du är fantastisk och vet alltid vad jag behöver...kanske en lite fågel som viskat önskelista i ditt öra, typ en skränig fiskmås...Målvaktsmamman;) Tänk att det blev rätt färg också! Jag är såå glad och tacksam...kärlek! 

2 som inte sjöng för mig i morse....dom verkar ju kalasglada;)


Sommarklippt Henke och inteöverhuvudtagetklippt Rick inväntar glada kalas-gäster


Henke gör som oss...sträcker ut efter gjort dagsverke



Nästa firande blir Ettan som fyller 18. Tre veckor kvar så det är lika bäst att börja förbereda.

Ha en skön kväll vänner!


//Målvaktsmamman i 30-års åldern


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0