Stor och småhandlar en förmögenhet

Idag tog jag och husband oss i kragen, vi åkte och storhandlade mat...fräls oss!! Inte överdrivet många tycker att just denna aktivitet är särskilt upphetsande, men här ska sparas tid och pengar. Om man slaviskt håller fast vid planen är det något man alldeles säkert gör. Saken med oss, eller jag skulle nog vilja säga...med husband, är att han gärna åker och storhandlar, fyller och knör in i kyl, frys och skafferi...för att 2 dagar senare åka upp till Coop Extra för att handla middagsmat. Detta är alldeles sant! Han orkar inte leta igenom matförråden för hel armé och efter...tja, jag skulle vilja påstå 5 dagar, så tycker han att allt hunnit bli gammalt. Alltså, vi storhandlar OCH småhandlar....DET verkar ju ytterst ekonomiskt. Trots allt, viljan är god, datummärkning inget för färskjägaren, skåpen bågnar......och jag kommer aldrig! få råd med min Odd Molly klänning.








Allt gott.........särskilt i skafferiet!


//Målvaktsmamman



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0