Väna ovänner

På lördag ska två av mina Bräckeflickor på "reunion". Det har ju blivit något av en epedemi det här med 100-åriga klassträffar. Eller är det kanske så att man uppnått den ålder när alla börjar bli nyfikna över hur mycket utför det gått....för alla andra? 1997 var jag på 10-årsträff med klass 9D som, vad vi tyckte, vansinningt vuxna sprang ur Lövgärdesskolan med bandade hattar, framtidstro och folköl gömda i rabatten. Det var roligt att träffas igen, det var en bra uppslutning, fattades ett par 3 stycken (de som var minst nyfikna;) och faktiskt att alla var sig lika.
Vi var en klass med många retstickor och mycket grupperingar....vi stod knappt ut med varandra. Men som med många många klasser händer det nåt där i årskurs 8 och 9 och helt plötsligt kan man knappt leva utan varandra. Sen står man där på sista avslutningen, grinar och lovar att aldrig skiljas åt....åtminstone hålla kontakt...sen ses man aldrig mer, med några ytterst få undantag. Detta var vad som hände 1987 och det hände igen 2008...EXAKT! samma scenario 21 år senare. Ettan kunde inte för sitt liiiv begripa hur han skulle stå ut med alla mindre begåvade klass"kamrater" i ytterligare 3 högstadieår.....och hela 9an kunde han inte för sitt liiiv begripa hur han skulle klara sig utan alla underbara klassKAMRATER. Dom skulle i alla fall hålla kontakten och aldrig skiljas åt....sen sågs dom aldrig mer, med några få undantag. 
Livet går vidare och med öppet sinne träffar man många underbara...och ja, i bland mindre underbara människor som kommer och går genom hela livet. I morgon är det fredag och jag ska få träffa härliga människor som inte gick i 9D....som jag träffat under alla 100 år som gått sen dess. Först AfterWork med mina underbara kollegor på Univar och därefter stillas hockeyabstinens över ett glas vin eller 3 tillsammans med hockeymammorna från Frölundas U13 på Star Bowling.

Fredagen ler.....jag kanske inte ler på lördag.

//Målvaktsmamman

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0