Påven vid rinkside

Det är fredag, datorn är lagad men inte maten. Jag och Adde är på 2 så vi gör som vi vill, hämtar sushi till Målvaktsmamman och pizza till Ettan. Nu sitter vi med magarna i vädret och rundar av med choklad, fredagen är god, livet är gott och jyckarna knaprar torrfoder. Jag minns ingen hockeyledig fredag sen Påven hette Pius, så Tvåan njuter skridskofri kväll i Torslanda...han laddar helt enkelt upp för lördagkväll vid rinkside. Husband laddar på annat sätt, vid drinkside...det årliga julbordet med jobbet....

....som startade med förfest!? i Lilla huset på Torget.

De måste ha varit minst en hel hockeytrupp i antal...väl..? Nåväl, ute på böljan den blå är de, Nordre Älv närmare bestämt. För att våga mig på en lågoddsare (likt slutspelsguld till VF....eller inte;) lär det bli jag som skjutsar Ettan till jobbet klockan 11 i morgon.  Jag tar igen det under lördagkvällen, på Maffiamöte med gamla gamar.

Vi har en bra fredag....jag, Pops och Magdalena Forsberg.

Härlig Helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0