Äntligen lördag

Som man längtar.
Det är just den där morgonen när man får sova huuur länge man vill. Jag sover och sover och sover så jag vaknar alldeles...alldels bakis!?...kl 9e! Ibland ångrar jag att vi inte har varit ute på värsta "skivan" så risig som man känner sig efter lagom mycker sömn, särskilt efter denna arbetsamma vecka ...OS. Hur som vaknade vi upp vid 9e snåret och dukade upp till snöstorm, valfri frukost och repris på hockeymatchen för dom som så önskade, typ ingen. Det har snöat nåt så fruktansvärt i 2 dygn, i Göteborg!?, så till och med Tvåans hockeyträning blev inställd. Sudden...vi hade lätt kunnat följa med dig till Vancouver utan att äventyra Målvaktsmammans pension;

Såg Sverige från privatloge Mats Sundin har lagt skridskorna

Förutom en skön seger över Vitryssland utan "snyggHenke" i mål har vi haft en skön lördag. Lunch till Ettan, Tvåan och kusin Vitamin, sedan båten över till stan för lite flanering i underbart vinterväder....snöstorm.

Älvsnabben som tar oss som en evighetsmaskin över älven, härligt.


Husband och Tvåan graderade upp sina huvudbonader och gick därefter till Fairplay för att fukta strupen och invänta den storshoppande Målvaktsmamman som inte köpte nåt..inte ens ett par skor!? Båten tillbaka för välbehövlig middag på kvarterskrogen efter nederlaget för Mm;)

Husband i nya mössan


God mat och dryck och sedan hem för mottagande av 1 st Bräckeflicka och vidare promenad längs kajen, med slutdestination Liljan. Melodifestival tillsammans med värmlandsjäntor och gossar för avslut på Café Villan som inte alls hade trubadur som vi trott. Trevligt ändå och därför sent inlägg. Alla sover utom jag ....och nu hör jag Ettan smyga omkring.

Härlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0