Äntligen världspremiär för Målvaktsmamman!

Sååå, Pinglan...du har säkert lite kvar av bubblet från igår (vi snåltanter brukar ju korka igen slatten), det är för tillfällen som det här. Tillfällen när man hoppar ut i något man inte vet vart det bär....eller om man är för tung!?

Jag är målvaktsmamma till Rick 12 som älskar hockey och går i sjätteklass på ISGR och en nästan vuxen Adde som 17 av dygnets timmar, säkert drömmer om eget boende. Meeen just pga nästan vuxen  har han inget annat val än att bo hemma några år till med mig och resten av sin hääärliga familj. Däremellan kramas vi och tycker livet är underbart... .hmmm, med tanke på att han sover åtminstone 6 timmar så återstår då....1 timme till kärlek, jag tar ett glas vin på det! Adde går i andra ring på IHGR, samhäll, han äger på engelska.
För att få denna triss i familjen, eller åtminstone just Målvaktsmamman att inte befinna sig på gränsen till nervsammanbrott med jämna mellanrum har vi the husband, the father, the......tja, han som alltid "har tänkt på en sak", Per. När Adde vet vad han vill bli och när han blivit det, när Rick blivit lönebärande målis eller faktiskt blir så illa tvungen att skaffa sig ett "vanligt" jobb....DÅ!...ska jag och husband flytta till Zell am See. Vi ska vandra, åka skidor, dricka Weissbeer och Jägerthé med trosorna i Tyrolen:) Just ja, de två jyckarna får väl flytta med, Henke och Joel hade älskat Österrike;)

Ha en underbar söndagkväll, med förhoppning om återseende!

//Målvaktsmamman


Kommentarer
Postat av: Partypinglan*

Yippiee!



Äntligen premiär!..Korkar upp och utbringar en SKÅL!

Skriker ut i skyn, nu händer det grejer i byn...:)



Stort lycka till med den nya bloggen.



2010-02-07 @ 20:17:50
Postat av: Marie

Hej... Kul och hitta dig här med. Jag har själv skrivit ett tag. Lycka till och jag skall följa dig... Kram

2010-02-07 @ 20:53:18
Postat av: Mia

Stort Grattis till din nya blogg,SKÅL!

Det var rolig läsning....

Lycka till...Kram

2010-02-07 @ 20:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0