Torsdagsstädningen blev fredagsöl

Man får helt enkelt inte roligare än man gör sig. Helgen närmar sig och ett stooort ZZZzzzzzZzz, OS ger i detta hushåll alldeles för lite sömn. Detta gemensamt med Tvåans underhållning gör att man prioriterar bort vissa sysslor....bla dansen med Snabeldraken. Jag har i alla fall tänkt på honom hela dagen och nästan längtade hem för att bjuda upp....herregud, mamma hade varit stolt om hon hade hört mig. Jag skulle med bestämdhet kunna påstå att min mors Snabeldrake är den mest välmotionerade i HELA världen!
En tilltagande snöstorm, uppladdning inför damernas skidskytte och nästan fredag fick mig och husband att ta vårt förnuft till fånga (att inte väcka den drake som sover;) och sladda in på kvarterskrogen runt hörnet. Dansa kan vi göra hela helgen men ölen var extra god just idag.
Nu ligger vi med magen i vädret efter pizzabak, Adde sover borta, Rick har nattgäst och dammråttorna jagar jyckarna.....Livet är underbart!


//Målvaktsmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0