Vad är det för fel på fotboll?!

....undrar jag när Rick efter träning nummer 5 kastar av sig dom NYA fina fotbollsskorna, dom NYA fina benskydden och den NYA NYSS BETALDA klubbdräkten, kliver i Stålmannentrikåerna och flyger ut genom altandörren...bokstavligen. Det var den fotbollskarriären, kort och inte det minsta effektiv.
Jag hade ju planerat allt så himla bra. Rick skulle INTE bli hockeyspelare som sin bror, jag hade verkligen ingen lust att släpa väskor och slipa skridskor dagarna i ända....blåfrusen. Han skulle spela fotboll i sitt NÄRområde med sina kamrater på cykelavstånd. Behövdes det kunde vi föräldrar turas om med hämtning och lämning, skönt. Jag skulle på min höjd packa ryggsäcken, stå i dörren och vinka av dom, baka en kaka till matchen på helgen:)
Sagt och gjort vi packade in Rick 5år med bästis i bilen, handlade uttrustning, anmälde, åkte med för att stötta. Jag stöttade och Rick byggde sandslott. Jag stöttade ännu mer...och Rick byggde större sandslott.
Träning nummer 5 tänkte jag att det kanske är bättre att jag bara lämnar av honom och låter honom klara sig själv. Sagt och gjort, jag åkte hem och bad pappa kika till honom. Pappa åkte dit och stod länge och tittade på dom bolltrollande barnen, utan Rick...han trollade med annat.

"Pappa kolla!! Jag har flygit ända hit upp precis som Stålmannen"

....nåväl, jag hade aldrig vågat klättra upp på ett fotbollsmål, det är ju jättehögt.
Det blev till att damma av trunken från bror och släpa vidare.

Adde i U10


Rick i hockeyskolan och Adde i U13...samma leende som PÅ fotbollsmålet..


Rick U10



Med tanke på att fotboll numer spelas nästan året runt, i alla väder...så är det inte så dumt i ishallen i alla fall.
Hästar är jag rädd för och vad jag har hört så måste föräldrarna hjälpa till om barnen börjar rida, jeesus! Hade varit en syn för gudarna om vi hockeymammor skrinnade in på isen och höll i lite anfallsträning.

Länge leve hockeyn!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0