Vanor och ovanor hos morgontrumpna

Jag har en dålig vana. Jag kan aldrig bestämma mig kvällen innan vad jag ska ha på mig morgonen därpå. Det kan  tyckas trivialt, men inte när man faktiskt skulle kunnat sova 20 minuter längre, för mig en hel evighet den här tiden på dygnet. Med andra ord måste jag gå upp tidigare ifall att jag skulle behöva stryka något, vilket sker i 98% av fallen. Dilemmat är dessutom att jag bara kliver upp så pass tidigt att stryktiden egentligen bara räcker till 1.5 plagg. Sker något oväntat under arla morgonstund, tja....fransen måste ju på, så morgon mackan får därmed inmundigas 1 timme senare på jobbet. Man vet sina prioriteringar;).....hoppas inte Ettan och Tvåan läser det här. Vi vet ju alla att man går upp i god tid för att hinna äta frukost, det är ju "dagensviktigastemålochäterduintefrukostsådördu"
Jag har varit på arbetsplatser där vi varit tvugna att ha arbetskläder, blåställ i någon variant. Guuuud vilket gnäll det var på oss ,"arbetskläder kvääääver vår personlighet" argumenterade vi. TRAMS! Vi slapp stryka kväll eller morgon, vi kunda få fransen på plats med omsorg (nån slags värdighet var vi tvugna att bibehålla i våra blåställ) och vi slapp dö av hunger innan frukostmackan serverades.

Härlig tisdag!

Kommentarer
Postat av: Monika

Dagens bästa!

"dagensviktigastemålochäterduintefrukostsådördu"

2010-02-09 @ 16:02:34
Postat av: Anonym

2010-02-09 @ 19:20:24
Postat av: Camilla

Hej tjejen. :)



Håller helt med dej ang det där med klädval på kvällen. Det ÄR helt omöjligt att bestämma sej. Saknar även jag att ha ngn form av "uniform" på jobbet, det va allt bra skönt i af......



Härligt att du fått fart på bloggen nu, jag kommer allt vara en trogen besökare som surfar förbi för att hålla mej uppdaterad om vad som händer i ditt liv.



Ha en skön tisdag kväll nu så hoppas vi att resten av veckan går i rasande fart så vi får vara lediga igen.... :)



Kram kram Sjöblom

2010-02-09 @ 19:23:36
Postat av: Mari

Så jag är inte ensam :) eller är det kanske ett kvinnligt dilemma? stryker gör jag aldrig, men kläderna ligger framme så det bara är att hoppa i dom på morgonen. allt för att få snooza 10-20 minuter längre.

2010-02-09 @ 21:08:01
URL: http://whatsmyface.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0