Runt ön på slapp rumpa

I lördags var det så dags, FORM ZELL AM SEE, tjohoo....not! Glad för att äntligen bestämt sig, runda Stora Delsjön alldeles för fort, Målvaktsmamma över stock och sten...Målvaktsmamma pigg och glad...Målvaktsmammans död! Det här duger inte. 3 veckor har jag på mig...Anna Skipper, gräv ner dig!...jag har husband. Dessutom har god granne från längre neråt kajen, June Carrick, utmanat mig på Hisingen Runt nästa år....KAN JUNE KAN JAG! KAN JUNE MÅSTE JAG! Så här blev inget båtåkande för Fru Trampa idag och hon blev så chockerad över denna plötsliga rivstart så hon kastade av sig kedjan, alldeles hemmavid tack och lov. I dag har min personliga tränare haft lektion i sättapåkedjaommanintefårhjälp. Förutom de 30 minuter enkel väg på cykel idag har jag, husband och Tvåan varit i Skatås för att på 50 minuter motionera bort Målismors träningvärk sen lördag, Rick hann dessutom löpa upp för slalombacken Brudarmossen, starka ben är vunnen match. Målvaktsmamman med glada tillrop satt nedanför, entusiastiskt....jag är en stor del av framgång...don´t forget;)

I morgon möts jag och June cykelvis vid Lilla Bommen (här brukar vi mötas för att fint föra cykel på båt och sätta oss på den breda med en nybryggd kopp kaffe à 10:-) för att INTE ta båten hem...vi ska cykla södra älvstranden bort och korsa älven via Älvsborgsbron, premiär på cykel. I den här takten tar jag Mount Everest....typ nästa sommar.





Alla Hisingen Runt 2011....livet är hjuvligt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0