Det som göms i snö kommer upp i tö!

Vi ser ljuset igen! Först ljuset när man går från jobbet på eftermiddagarna, halleluja!, tänk att man kan bli glad över att se det där industriområdet...man ska glädja sig åt det lilla:) Nu är det även ljust när jag och husband åker till jobbet, vi går från klarhet till klarhet. Mer dagsljus - smutsigare fönster, renare fönster - större damm-möss. Så här har bjudits upp till tango med snabeldraken i helgen och inräknat stuffen på 80-tals partajet kan jag snart anmäla mig till Let´s dance utan att skämmas...Tony Irving, ta dig i brasan!
Jag tycker mig känna att även Jyckarna fått liten ljusdos och härlig energi på kajpromenad. Det är på dessa promenader man börjar fundera över det här med övervintring. Vad händer med oss den här mörka tiden? Jag vet inte om vi ska skylla på mörkret, blåsten, regnet eller dimman....eller som denna vinter...snön. Vart än jag vänder min vårglada blick, sökande efter tussilago och snödroppar....BAJS. Vi bor i en av Göteborgs finaste miljöer och överallt ser du BAJS. Kära Eriksbergsbor, hundar plockar inte upp sin egen bajs och joo, ALLA hundar bajsar. Det bor ungefär 5 barn i hundrastande ålder här på Eriksberg, av vilka 2 tillhör La familia. Hade inte våra hundrastande familjemedlemmar plockat upp efter Jyckarna hade dom, snabbare än ljuset färdas, hamnat på Blocket.se...Jyckarna alltså. Dom övriga 3 möjligt hundrastande barn har jag aldrig sett med hund. Återstår då VUXNA människor som faktiskt med berått mod lämnar kvar bajset efter sina fina små gullhundar...har aldrig tanken slagit dom att även deras små klimpar faktiskt nosar omkring i lingonriset innan dom pussar matte på kinden? Jag har kommit på mig själv att jag börjat smyga på hundrastande medborgare...försiktigt spejande om det åker fram en liten svart påse ur jackfickan...jeesus, förutom Let´s dance kan lägga till Efterlyst i min roll-lista;)
Skyhöga böter för "skitstövlar" och nya stövlar till Jyckarna.




Kommentarer
Postat av: Fia-Lia Pling-plong

Kom och kolla hur det ser ut i Vasastan. Av någon underlig anledning plockar inte vasastanborna heller upp efter sina hundar. Skitäckligt!

På Östermalm i Stockholm har jag en väninna som jagar hundägare som inte plockar upp efter sig, skall vi låna ner henne? Hon är rätt bra på massa annat också...

2010-03-02 @ 11:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0