Nordliga vindar och delikatesser

Så var det med den vårvinden. Jag köpte tunna jackan och sen gick solen i moln, bingo! Dimma, +4 och en luftfuktighet på...jaaa..åtminstone 130% har gjord den här dagen lite platt.
I går var jag bjuden till goda vänner som bor en kajbit bort, tillsammans med kollegor från förr. Jättetrevligt och jag kan nog med all säkerhet påstå att smörgåstårtorna INTE var bakade av koperationen, jättegoda! För resten av Eriksbergs boende är det bara att slinka förbi fam. O-T för att stilla hungern, räcker till alla både lördag och söndag:) P, du är en obotlig optimist...kan jag skicka förbi mamma?
Upp i ottan och färska frallor från kondis neråt bryggan...bästa lördag. Husband föräldrar plaskade förbi i regnet för avstämning av påskens fröjder, det blir jättetrevlig nästa lördag, alldeles säkert.

I går kväll landade min mor på sydliga breddgrader, Gothenburg, och hon tog verkligen vintern med sig från Norrbotten, men...

...titta vad mer...Uppstått har Jesus!




Tadaaaaaa!...nåå...vad tycks!?

Det här mina vänner är...inte Jesus....men väl himelen, tillsammans med renen. Saltat och torkat renkött...går även fint med älg, absolute delicious!

I mammas resväska färdas de mest fantastiska norrländska delikatesser land och rike runt, saltkött (ovan nämnda), hjortron, egenodlad mandelpotatis och...blod!? Just snyggt om hon fastnat i tullen, vi hade fått lösa ut henne från "die politzai". Återkommer till denna norrlandsgåva i senare inlägg.

Mor ror och fick Höga Kusten med sig till Utby. Ny sorts öl från Norr..prova vet jag!


I morgon har Tvåan cup ute på Öckerö och klockan ringer i arla morgonstund 5.30! Frukostpaket är förberett och Världens största hockeytrunk har redan knoppat in i hela hallen...mat och vila är viktigt. Inte med nog ska vi ställa FRAM klockan i natt.....alltså ringer den egentligen 4.30...dauooth!..som Homer Simpsons skulle sagt. Dock tacksam för att vi hamnade på Öckerö och SH84 (Skärgårdens hockey)...trevligast, godast mat...alltid toppen.
Stort grattis till vår andra halva U13 som kom 2:a i Hovåscupen idag, riktigt kul!

Neeeej, hopp i sänginen, färjan stävar ut 7.10.


//Målvaktsmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0