Vasalopp, cykling och hästhockey.

Så har man åter 9 mil i skidspåret bakom sig, jag känner mig jättetrött. Ändå var jag inte på plats i tv-soffan förrens halv tio....jag får skylla min sena startid på husband som hade klockan på väckning 6.30! Jag öppnade ett öga för att 2 sekunder senare somna om som om jag aldrig sovit förut, förvisso skulle gårdagens tjejmiddag i Vasastan kunna ha viss påverkan på en påverkad. Tackar värdinnan för en jättetrevlig kväll, maten var helt fantastisk och bartendertalang har du verkligen, sånt har jag näsa för...eller åtminstone huvud (ett jättestort idag;) Nåväl, värre saker har ju hänt, exempelvis husbands arla morgonstund. Väckning som sagt 6.30 för att förbereda sig för Vasaloppet 8.00...på Spinningcykel...VASALOPPSPINNING!? Helt ärligt... start 8.00 och slut när första åkaren i Vasaloppet stakat sig i mål, idag var det väl efter 4 timmar och 7 minuter eller nåt. Jaaa, outgrundliga äro herrens vägar, för mig defenitivt inte på en spinningcykel.

Helgen har bjudit på ett alldeles underbart vårväder, och idag var jag nere och klappade Fru Trampa och förberedde henne på uppvak ur vinterdvala. Husband fick förbereda smörjning, luftfylla och inställning, men när jag halkade hemåt från Scandinavium i kvällstid insåg jag att jag önskar våren mer än vad den är. Jag får nog avvakta glatta cykelbanor och ishala båtbryggor, särskilt som jag vägrar bära hjälm.

Älvsnabben som även bjuder med Fru Trampa ombord.


Så har hästfesten Gothenburg Horse Show sadlat om och dragit vidare för i år. Varje år intar "Brunte and his smelling pals" Scandinavium och även Wallenstamhallen (träninghallen) under totalt 2 veckor. Det ska lassas sand, byggas boxar och hindras...och även vi hindras, vi får alltså träna någon annanstans. Trist då man vanligtvis bara behöver starta autopiloten på bilen och slipper trängas med världens största hockeytrunk nästan i sovrummet, (han trängs annars med likasinnade i Wallenstamhallen till Målvaktsmammans stora glädje). Dessutom luktar han inte ett dugg godare än vad träningshallen gör nu, efter Bruntes party. Vi var ändock glada över att vara "hemma" igen...så glada så Hockymammorna bestämde 23 april som dag för bowling och....god....gemenskap;)




Hästfest i Scandinavium, inte hockeymammor på bowling...eller...?



Vårt andra hem, Scandinavium i match-skrud.
 

Glada gruppvinnare i Grums




Fortsatt skön söndagkväll. Ny vecka, nya möjligheter:)

//Målvaktsmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0