Ensamma mamman bildar blogg

Kristi himmelsfärds dag är en kyrklig högtidsdag, och en helgdag i den svenska almanackan, som infaller 39 dagar (den 40:e dagen) efter påskdagen. Den firas som den dag då Jesus enligt Bibeln lämnade jorden och fördes upp till himlen. Högtiden har också kallats betessläppningen, eftersom det var då man lät korna gå ut på bete.

För mig som varken har kor eller firar med kyrkliga förtecken har det varit en skön längre ledighet. Vädret har varit ömsom vin ömsom vatten, lika för Målvaktsmamman...ömsom vin ömsom vatten, mat och gott sällskap. Avvinkning av husband och Northug som stävade ut med Kielfärjan i går för träningsläger i Zell am See 2 veckor, må ädlare valör av Vätternrundan blänka.

Fin start på helgen då Ettan fyllde 18 år...(jag veeet, man kan inte tro att jag är så gammal)


Födelsedagsfrukost som fortsatte på kvällen..fast middag då, tillsammans med fler gratulanter. Tack för trevligt sällskap:)


Fredagen bjöd på ett underbart vårväder, äntligen! Husband och Målvaktsmamman stävade med Västtrafiks skuta mot stan och solig lunch på Lipp


Mysigt vätskestopp vid Lilla Bommens Kaj, i väntan på samma skuta hem.....INTE den här tyvärr


Nyheten som snurrade vid samma kajkant.


16.00 mötte vi upp goda vänner för Music-Quiz på River Café, som för övrigt har stans bästa utsikt..från dass!


Underhållande och riktigt trevligt!


Kul kille med fru...


...underhöll detta glada sällskap...som förövrigt förvånade inte vann tävlingen
Lill, Sonny, Målvaktsmamman, Lotta och Mia...husband mästerfotograf.


Kul fredag blev trött lördag, men med tanke på det skyfall som rådde fram till middag, satt pizzan fint.
Husband och kompis Northug packade XC90 med 4 resväskor, 2 snowboards och 4!! cyklar för träningsläger i Österrike. Jag hoppas på rapport och fina bilder till bloggen.


Ha en skön början på veckan min miljonpublik. Det är gott att leva!

//Målvaktsmamman

Kommentarer
Postat av: Per

Hej ensamam Mamman :)) Tror att du tycker det är lite skönt att ha det rent och snyggt hemma. Men det varar bara i 2 veckor sedan är jag hemma igen :))

2010-05-17 @ 17:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0