Tre kronor och Tre Musketörer


Wennerholm: Plötsligt ser jag en spikrak väg till finalen. 
Sverige har alla ingredienser att gå hela vägen till final
MANNHEIM. Det var inte vad jag väntade mig att se. en det jag såg här i tyska Mannheim var ett svenskt landslag som bestämt sig.Som gick ut och krossade Kanada med 3–1 efter en chockstart som fick kanadensarna att se ut som nybörjare.Jag såg ett lag som tog första klivet på en resa som bär raka vägen mot en VM-final.

Jag såg samma sak, Tvåan såg samma sak, Mats såg samma sak, alla såg. För ALLA följer väl HockeyVM i vårskrud lika slaviskt som oss. Tänke väl det. Jag t o m offrade kärleken till Morden i Midsommer. Mest lyckliga är vi över..

I går var han en jätte, ett monster, i segern mot Kanada. Och han fick Tre Kronors speciella pris som matchens lirare. Mest nöjd var han med ett ingripande i sista perioden.– Kanada hade gjort 3–1 och därefter fick de ett läge i powerplay. Kanada fick in pucken i mitten och någon direktsköt. Väldigt viktigt att jag tog skottet – annars hade det blivit jobbigt i resten av matchen, säger Jonas Gustavsson.

Vidare härliga hälsningar från Zell am See, första träningsrundan är avklarad för de Tre Musketörerna, Gunde, Northug och Ferry. Ferry, alias Stefan, toppade mountainbiketuren på Schmittenhöhe med revben och pommes.....till efterätt pizza!
Ni ser Zell nertill i bild, jag tror att Northug nådde snön...Gunde fick andnöd och Ferry...tja, han blev jättehungrig.


Följ med bloggen på årets hälsoresa;)


Fridens Liljor!

//Målvaktsmamman


Kommentarer
Postat av: Per

Jaja Ferry var grymt hungrig efter första träning, gud vet vilken dag han vaknar igen =) han somna in ca 21.32... hehe

2010-05-17 @ 22:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0