Rumpan Bar värmer..

Så är det söndagkväll, igen! En härlig vecka väntar med full måndag tisdag och halvfull onsdag....sen är det fest:) Hockeyfest mot Lusekofta HC just nu....nja, det skulle jag väl inte vilja påstå. Ledning som hänger lite löst...ikväll vill vi INTE vara med om några skrällar, enough! Monstret...dax att spika igen kassen....det hade Tvåan gjort och Målvaktsmamman hade stöttat från läktarplats i Läderhååsen.  

Jonas "monstret" Gustavsson


Lördagen regnade bort...med start när jag och protesterande husband rullade blomstervagn ur handelsträdgård. I bland undrar man vad ont man gjort...och kommer fram till att han, God, nog måste gråta över någon annan, jag råkar bara befinna mig på fel plats vid fel tillfälle...typ alltid. Desto skönare i dag när allt var inhandlat, solen strålade från blå Eriksbergshimmel, gott ÄR livet. Morgonpromenad efter avvinkning av husband och Pinarello (som körde Hisingen Runt för skoj skull, cykeltävling à 11 mil inför Vätternrundan...jätteskoj;) därefter efterlängtat trädgårdsarbete som alltid visar sig vara en dröm.....en mardröm. Åter den där illusionen som föds i Trädgårdsdax på TV4 och som jag går på det vareeenda gång, trädgård ÄR inte min grej...jag vill bara sitta klart tillsammans med Lindemann.
Så här!:)


 

Sommardrömmar i hamn under morgonrunda

....och vårfin Ostindiefarare som fått båtplats jämte...


...grannens skuta som lystrar till Kaffekoppen, namnad av ägarinnan själv.


Säkert ilagd i samband med islossningen då det är huggsexa på båtplatser...vi pratar om på liv och död. Vi hoppas för alla båtägares skull och för frusna tanter att den där söndertjatade växthuseffekten sätter fart....Pronto! Fin blev söndagen som avslutades med slutkörd husband och trädgårdsstel Målismor hos RumpanBar på Linnégatan. God mat och dessutom 2 för 1 på söndagar..gå dit vet ja!...hälsar Snålvaktsmamman:)

Med 15 minuter kvar av matchen mot Norge vaknar gamla Svea till liv...5-2 och jag sjunger nationalsången, Tvåan lider och pringer till sängs. Vad vi älskar varandra. Heja på Sverige, det behövs efter denna mediokra uppvisning.

Skön star på kort vecka!

//Målvaktsmamman





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0