Utvisning för stora och små

"Det ser ut som vi skiter i brallan"

Det var klasskillnad i bottenmötet.

Nykomlingen AIK körde över krisgänget Frölunda.
5-2 och nu är goda råd dyra för göteborgarna.
– Det ser ut som vi skiter i brallan, säger tränaren Kent Johansson.
På pass från Dick Tärnström, i powerplay, skickade han upp pucken i nättaket bakom en hjälplös Johan Holmqvist.
– Det är öppet vid första stolpen så jag lägger den där, säger Andersson.

Trots det insläppta målet var det just Holmqvist som räddade ett uppenbart pressat Frölunda kvar i matchen i första perioden.

Aftonbladet, 2/11 2010

Som Honkens målvaktsmamma hade jag gnisslat tänder...

..över hans usla motsp...medspelare..lagkamrater?..what ever!

Ta tillbaka Dahlén, Frölunda!

Jag har skrivit det förut.
Ulf Dahlén framstår mer och mer som ett geni när han stod i båset och ledde Frölunda.
Och vad jag kan förstå har han fortfarande kontrakt och betalt av Frölunda, efter att ha fått sparken efter förra säsongen. Då talade man om en fiaskosäsong trots att Indianerna kom sjua och sedan pressade serietrean Linköping till sju matcher i kvartsfinalen.

Dahléns första säsong 2008-09 kom Frölunda trea.

Jämfört med idag framstår de som rena succésäsongerna. Vi kanske får tänka om här. Det var kanske Dahlén som lyfte Frölunda.

02 november 2010, kl 01:09 Skrivet av Mats Wennerholm, Aftonbladet.

Jag har också skrivit det förut, i bloggen "Hade jag med" 2010-10-12.
"Skadeglädjen är den enda sanna glädjen" påstod någon nån gång....tja...;)..och så klart hoppas jag att det vänder.

Jag gläds dock åt hockeyunderhållning á la U14. Tyvärr uddamålsförlust mot Skärgården HC 3-4 i fredagskväll och same same i söndags mot Kungälvs IK...som bjöd på en och annan spelare i båset - utvisningsbåset.


Vi kämpade tappert....särskilt jag och Kerstin som trängdes med en påse kålrötter vid enda genomsynliga plexiglaset..


Tvåan var andremålis och hade tur som slapp öppna dörren till utvisningsbåset vilket skulle gett honom tennisarm.


På torsdag tänker jag skrinna in på Scandinavium igen för stöd, uppmuntran och piruetter, sånt som Målvaktsmammor gör....även åt A-laget. God knows we have to beat Luleå...big familyaffair!

Redan onsdag i morgon, livet är en fest! och Fia tror att VF snart får ägglossning...eller var det islossning?


Kommentarer
Postat av: Fia sandberg

Vi kan säga såhär; blir det bara en lossning så skiter vi om det är ägg eller is. Go Frölunda Go! En förlust till och jag får ont i magen, jag tycker faktiskt synd om dem och jag tycker också att Dalén borde komma tillbaka men det är inte för att jag kan något om hockey utan för att jag tycker att han är sympatisk.



Stay cool

Fia

2010-11-04 @ 18:48:32
Postat av: Fia Sandberg

Snygg kille i utvisningsbåset, han måste ha en stolt mamma...

Fia igen

2010-11-04 @ 18:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0