Den nakna kokerskan

Alla är hemma ikväll, Uppstått har Jesus!.....och jag tvingar alla att äta samtidigt, kyckling står på menyn.

Vi behöver en halv flaska gott rödvin...Smak efter bak!


Stek kycklingfileer tills de fått fin färg...nån minut eller 2-3


Lägg den färgfina kycklingen i en ugnsfast form


Häll (jag gör för mina 6 fileer) ca 4 dl grädde i en skål (låter snyggare än bunke)


Blanda i 4-5 matskedar Dijonsenap...eller efter smak.


Skala 2-3 vitlöksklyftor...


...och pressa ner i smeten


Tillsätt 4 dl Creme fraiche, salt, peppar och rör ihop


Häll upp det luftade vinet och låt dig väl smakas!


Skiva 1 tomat i relativt tunna skivor och fördela ovanpå fileerna....


..tillsammans med färsk, hackad basilika


Häll smeten över den nu tillsnyggade fågeln


Riv ost.....


...och strö över hela härligheten och shhjuusss in i ugnen 20-25 minuter på 200 grader


Voila!


Servera med ris, haricorts verts och resterande vin...om det finns nåt kvar.


Hungriga barn som ej får fira namsdag...


.....och hungrig hund som som inte får mat.



Fridens Mätta Liljor!

Kommentarer
Postat av: mikaela

Hejsan!

Jag undrar var du har köpt dina vinglas? Jag har länge letat som bara den efter just sånna, men har inte hittat några alls, vore jättesnällt om du vill berätta :) Kram!

2012-01-23 @ 21:30:03
URL: http://mmsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0