Kaffekask för HV



– Vi har under hela säsongen arbetat fram en ny färdplan och ett synsätt för hur vi vill arbeta runt a-laget. Vi har gjort ett grundligt arbete och ambitionen har hela tiden varit att vår nya huvudtränare ska ha en samsyn på det vi arbetat fram, säger sportchefen Fredrik Stillman i ett pressmeddelande.

Undrar hur VF tänkt arbeta runt a-laget? Jag har flaggat för att Tvåan har lite för mycket i skolan just nu...annan färdplan och glasögon vore ett alternativ tillsvidare.

-”Uffe” är en väldigt noggrann person som alltid är väl förberedd och påläst. Han brinner för att utveckla spelarna och är öppensinnad att vilja förändra och prova nya saker. Från NHL har han med sig mycket tankar och idéer om coachning, träning och matchsituationer som vi kan lära oss en hel del av.

Han vet t.e.x hur Leksands gamla ishall är uppbyggd och av vilka...det har jag lärt mig. Vad Frölunda lärt sig....tja....????...

Som tränare har jämtlänningen varit verksam som assisterande coach i både Dallas Stars och Tre Kronor, innan han 2008 tog över som huvudansvarig i Frölunda – men lyckades inte få rätsida på Göteborgsklubben.

Nää, och det var ju Uffes fel...det har ju gått strålande för VF efter det tränarbytet.


Kontraktet med HV 71 är skrivet på två år.

....14, 15, 16on.....mmm...får se då om vi hinner få till något samarbete, Uffe, Tvåan och jag.


Utdrag ur Aftonbladet 4/5 2011
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0