Lusse katta

 
Jag hade tänkt mig en morgonpromenad (10 min) men frusen, uberhungrig och försenad för fukost sladdade jag efter målvakten mot spårvagn nummer 2  för Vasakykan och ISGR:s Lussefirande. Utmärkelsen ÅRETS MAMA -you´ve got her!
 
Tvåan försökte ignorera de facto -mig!...men jag var honom hack i häl....
 
 
....tills han drog ifrån mig i kyrkbacken upp, vi skulle ju inte kännas vid varann. Ser ni dom fina lampskärmarna? Bakom Gbg universitet vid Vasaplatsen, finfint när det är mörkt.
 
Har aldrig sett så många stjärngossar förut, det var ju aldrig någon som ville vara det...då....för 10-15 år sedan..
 
Lucia sången på italienska...bara för dig fröken Bonasoni (maffiabossen) som jag ska pimpla rödvin med ikväll.
 
Och så hade vi de (på en annan skola bortprioriterade) bruna pepparkaksgubbarna. Tur vi hör till denna skola då vår Lucia hade afrikanskt ursprung -vacker som en dag och sjöng som en gudinna!
 
Allt medan Tvåan med sällskap hade annat för sig. Han tillhör den ljusa telefonrutan i mitten på bilden....gaahaaa!
 
En nervlugnande Lucialunch på Palace tillsammans med husband var vad jag behövde -ett glas vin till det ja......eller tre...
 
 
 
Fridens!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0