Väry väry happy!


Mats Sundin hyllad i natt - numret i taket:
"Var fantastiskt härligt"
TORONTO. Så fick Mats Sundin ta det farväl han ville till hockeyn i Toronto.
Hyllad av ett fullsatt Air Canada Centre och ett tårfyllt farväl till de fans har älskar.
Mats Sundin kom in på isen med pappa Tommy, mamma Gunilla och gravida frun Josephine på isen i Air Canada Centre i natt. De var de enda som fanns där på isen under en ceremoni som följde ett strikt minutschema.
Det enda som hotade att spräcka tidsschemat var publikens ovationer och hans egen kamp mot tårarna.
– Ja, det kom nog några tårar vid ett antal tillfällen. Men det gick bra så länge jag inte tittade på min mamma. säger Sudden.

Det är precis som för Tvåan...allt funkar så länge han inte ser mig...!?, tja man ska väl inte förstå allt men en Mor är alltid en Mor.









Snyggaste tröjan hänger såklart på Målvaktsmammans vägg


"Till Maria "kantorn" från Mats Sundin 13"


TORONTO
.
Mats Sundin har landat i Toronto och hela stan står i givakt.
Natten mot söndag åker hans namn och nummer 13 upp i taket i Air Canada Centre.
– Det trodde man inte när man lämnade pojkrummet därhemma och åkte till Quebec som 19-åring. Jag är oerhört stolt, säger Sudden


Nej, det trodde man inte...kyrkogången var ju liksom redan krattad. 

Mormor Elsa hade redan vår bana klar, Mats som var så lång och ståtlig och dessutom hade en så vacker sångröst skulle bli präst i Tärendö kyrka. Jag som inte var så lång men också hade en så vacker röst skulle vara kantor i densamma kyrka. 
Nu blir det ju inte alltid som någon annan tänkt sig och sångrösterna var väl endast för en mormor att älska, alla underbara somrar vi tillbringade hos henne i Kainulasjärvi.

Tärendö Kyrka
  

Olika faller ödets lotter, Mats blev hockeyspelare och jag fick en lägenhet på Skånegatan, ungefär lika stora bedrifter. Så han får alltså hänga på finväggen jämte Adde och Rick.....på min gata i stan.





Fridens Liljor från en som i alla fall kan spela piano.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0