Målvaktsmamman


....och 5000:- väska (tillhörande och utlånad av Pojken med Guldbyxorna) fick tack och lov njuta seger sötma i Scandinavium.


Aftonbladet 2012-03-13



Den andra kvartsfinalen nådde aldrig några större höjder. Efter en pigg inledning sjönk spelkvaliteten successivt. Matchbilden präglades av mycket kamp och taktiskt ställningskrig.
Brynäs sköt exempelvis bara åtta skott under de två första perioderna. Ändå var Gävlelaget med i matchen och hade bud på en kvittering i den tredje perioden när Frölunda drog sig tillbaka.
Men när slutforceringen skulle sättas in saknades kraften och energin.

Så var det. Brynäs sköt 8 skott på 2 perioder och var ändå med i matchen!?...säger en del om vad jag och handväskan tyckte om denna isande insats. Dock...med vinst vi gick inklusive husband som dubblade upp satsade pengar....räcker till hyran av Burberryn the bag.

Well hell, matchens lirare var nummer 40 i motståndarlaget, målvakten Johan "Honken" Holmqvist...den gamle Frölundaräven!  Me like men hoppas på darrande form framgent....han kan göra det, darra.



Ny match på torsdag, borta...jag tror att vi vinner där (tips till spelmannen så jag kan köpa mig en egen jättedyr väska).


Fridens Liljor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0