Slutspelet är igång


Frölundatränaren Kent Johansson var rasande på domare Morgan Johansson.
– Det är rött kort på Morgan, säger Johansson till Canal Plus.

– Jag är 100 procent säker på att Morgan tar en avvaktande på deras kille som slashar klubban av Pierre, säger Kent Johansson.
– Sedan blir det efterkonstruktion, jag fattar inte vad de håller på med. Man kan göra misstag, men man får inte ändra domslut så. Det är för dåligt, för låg nivå.
– Jag tycker det är rött kort på Morgan. Det får inte gå till på det här sättet. Hur man kan ändra ett domslut så där, det är pinsamt.
Johansson var rasande efter målet och skrek mångt och mycket på Morgan Johansson.
– Han sa att han hade en utvisning på Pierre sedan tidigare. Men jag har sett bilderna, det finns inga tvivel, det är för dåligt, säger Johansson.
– Snackar vi avstängningar på spelare så… Jag tror inte domaren sover gott. Man kan inte göra så här.

.....................................................................................................................................................

Mats Lavander slog av Pierre Johnssons klubba – och domaren höjde armen.
Men trots det godkändes Daniel Widings mål direkt efteråt – och i stället drabbades Frölunda av en ny utvisning, som Brynäs gjorde 2–0 på.

– Domaren sätter Frölunda i skiten, säger Niklas Wikegård.

.....................................................................................................................................................

– Det är klart det inte ska vara mål. Om domaren höjer armen för avvaktande utvisning för Brynäs så ska det blåsas av så fort han rör pucken, säger Canal Plus-experten Tomas Johansson.

......................................................................................................................................................


Efter supermissen från Morgan Johansson gav domaren sin syn på saken i en intervju med Canal Plus.
– Det är helt fel bedömning av mig. Jag lägger mig platt, säger Johansson.

– Därifrån jag står gör jag en bedömning att Pierre Johnsson sätter upp klubban mot Lavander. Men nu när jag ser det i efterhand är det ju tvärtom, det är Lavander som slår sönder Pierres klubba, säger Morgan Johansson
Niklas Wikegård påpekade att domarna borde ha tagit ett avbrott och snackat ihop sig innan man tog något beslut. Men detta gjorde man aldrig.
– Definitivt, jag håller fullständigt med dig. Det är ett dåligt agerande, säger Johansson.
– Kommunikation och dåligt agerande från min sida gör att den här situationen blir tokig. Definitivt.

......................................................................................................................................................

Bra så!...han har insett sitt misstag och ber om ursäkt för det, Målvaktsmamman är inte bitter .......vi avslutar med....

I stället berömde han motståndarlaget Frölunda som, enligt Wikegård, fick matchen precis dit man ville – utan att få utdelning för det.
– Jag har inte så mycket bra att säga om Brynäs, de har inte fått till ett smack. De har fått hjälp av domarna, därför leder de matchen, säger Wikegård.

and by the way....någon kommer att äta upp er!




Fridens Liljor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0