Drömmar och mardrömmar


Ettan ringer den trötta mamman som sitter och klipper med ögonlocken iförd rutig flanellpyjamas, vi pratar efter 22.00 vardag....

"Kusins lägenhetsdelare har fått ändrade planer...så jag tänkte att jag flyttar in hit....det är billig hyra...jättefint!"
"Vi måste prata ut om det här!"...säger den flanellbeklädda mamman..."det är ingen panik eller!?"
"Nääej, tänkte att jag flyttar hit på lördag"
"Jag måste verkligen prata ut om det här!!"

Jag pratar:

"Du har VIP-kort på Park Lane, är nyckelkund (jefla konstig benämning som betyder att man spenderar sin annars möjliga besparing) på NK, går på Bio 5 dagar i veckan, äter ute 7 dagar i veckan , sitter på fik 7 dagar i veckan.....älskling, vi har gjort klart Hisingen....forever!"

"Mor, du är klok som en bok"...sa han inte, men jag hade en poäng där.....sen bad jag honom städa sitt rum.

 


Årets Mama kryper till kojs, ytterst tillfreds med dagens goda pekamedhelahanden och drömmer att Ettan, i ångest över att bo med sin bror (vad han nu skulle ha med allt detta att göra...han luktar i och för sig alltid lite hockey..) börjat missbruka.....Treo!? Jag vaknar kallsvettig och med bultande huvud......

....till en annan mardröm!! Våren...my ass!....som egentligen ska sitta på cykelsadeln.
 


 Då....som en vårsolstråle fast i cyberrymden dyker det upp ett mejl från husband.

"Bokat den 24/3    XC90 bokad  :))   1010:- per rum med frukost"


Lalalaa la..laa....lalalalaaa...la...dada daaaa da...dididitididi...dags för vår årliga tripp till Helsingborg! Se förra årets resa i arkivet under 2011 April - Mål för överraskad mamma, vi har kul där!

....och de 2 som fortfarande bor hemma tar hand om varann.


Fridens Liljor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0