Ett + ett blir Tvåan

 
Små barn -Små bekymmer,
Stora barn - Stora bekymmer......let me tellya!
 
Alltså, från till hur många spadar, spänner och lego dagis (på mina barns tid hette det dagis -vi snackar efter dinosaurierna) kan uppbringa, till val av vadduskaägnarestenavlivetåtifallduintebliravlönadhockeymålvakt.....alltså, passa på och njut av sandlådenivån!
 
En ocean av gråa hår senare har vi i alla fall kommit överrens fram till vilken linje en världsmålvakt ska välja...bra så! Då återstår bara val av lag och val av skola.....tja, och kanske ett betyg på vägen kan hjälpa till, men vad vet jag?! 
 
-Har du några prov denna veckan? Vad har du prov i denna veckan? Du måste hinna läsa till proven denna vecka! Hur gick det på provet i veckan?
  .....och med tanke på att han har minst 2 prov varje vecka och spenderar all utanförskoltid i ishallen så förstår ni likheten mellan mig och en Papegoja....................det är INTE färgen........any clou?
 
I går var det utvecklingssamtal med MentorTina (hon som förser mig!? med all information han!? behöver). Det näst sista samtalet ever!! -man kan ju bli livrädd för mindre....som till exempel att det är år 9 och väldigt ont om tid. Fyra åkte Tvåan till träningen och halv tio överraskade jag med drömfikat...............
 
....för att det går så himla bra i skolan!
 
 Så.......en 75a i favoritfåtöljen framför favoritprogrammet med favoritfikat och favoritmamman!
 
 
....och som tur är har han inte så mycket att jämföra med.
 
 
Fridens!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0