Inte på topp

 
Utdrag ur Aftonbladet:
 

Matchen i sig kom mest att handla om Färjestads defensiv.

Efter att Rickard Wallin gav ledningen till gästerna var det fram med skölden för Färjestads del.

Det dröjde till tredje perioden och ett vackert konstmål från Dick Axelsson för att få hål på försvaret.

I 42:a minuten tog Axelsson emot pucken i mittzon, lurade upp Chris Lee på läktaren och smällde dit en snygg backhand i Alexander Salaks högra kryss.

Vackert, otagbart, 1-1 – Färjestads tredje insläppta mål på fem matcher.


Men några mer blev det inte för hemmalaget.

Färjestad höll undan och efter fint förarbete av Mikael Johansson kunde Per Åslund slå ner returen som damp ner framför honom.

– Jättebra bra av Mikael. Pucken dyker upp där så det är bara att var bara att trycka in den, säger matchvinnaren till C More.

För Frölunda är det desto jobbigare och klubben fortsätter att leva på slutspelsstrecket.

Snart kan de också tappa succélånet Viktor Stålberg, som verkar försvinna när kontraktet går ut i december.

– Vi får se vad jag gör, det är inget som är helt bestämt ännu. Om det var så enkelt hade jag jättegärna gjort det, men det är det inte, säger Chicago-spelaren till C More.

 

 
 
Nääe, det är inte helt bestämt vad som händer med våra succèlån. Men med tanke på att dom till att börja med var satta som 4:e!! femma på Kentas tavla i går kanske dom kan ha roligare i något annat lag.  
  

.......och när jag ändå sitter och hetsar upp mig så skulle jag som gammal (nåja) räv i klubben vilja ge en fingervisning om att det ÄR helt okej att toppa ett A-lag....röra runt lite i femmorna och få upp fart. Det är till och med okej inom juniorhockeyn.

 

Rögle hemma i morgon...då minsann!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0