Höst-lik

 
Det började regna för 1 månad sedan "and The Sun put his hat on" och liksom drog ner den alldeles helt och hållet. Jag stängde balkongdörren, funderade på att stöpa ljus och googlade recept för lussekatter och julsnaps.
 
Av en händelse (eller ett konstigt ljus) öppnade jag dörren på glänt i helgen......och där...tappert kämpandes....
 
 .....med hur mycket knoppar som helst!
 
Vattnade, plockade, satt i eftermiddagssolen och höll sällskap för att döva dåligt samvete.
 
Dock, med mina mått mätt ser det ut som hösten kommit..
 
och mina promenader längs gatorna i stan är alldeles ljuvliga...
 
 
och doftar magisk.... i jämförelse med Tvåans träningsställ som låg kvarglömt bak i bilen.
 
- Husband!....det är något riktigt fel på bilen!
- Vaddå?!
- Det är en hemsk stank...jag tror det är något i fläktsystemet. -något dött!
- Nääe? (sägermannensomföddesutanluktsinne)
- Jooo!!...du får ta upp den till verkstan i morgon pronto!
 
 
Husbands egna felsökning blev dock framgångsrik och vi hann rädda en mekaniker från kvävning.
 
 
 Fridens!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0