Val frihet

 
Det är lite att stå i så här veckorna innan Jul.....!?
Jamen...något måste man ju ha att skylla på. Och krasst kan man väl konstatera att Julen 2013 kommer vara en smekning jämfört med livsval som ska vara gjorda mellan nu och 1:a december, jag menar...hur svårt kan det vara? För första gången i tvenne mannens historia får han ju lov att välja de ämnen som han tycker är roligast - eller åtminstone de som är minst tråkiga.
 
- Så....vilken inriktning skulle du vilja gå?
- Hockey.
- Såklart, men du måste ju välja ett program du ska gå, hockeyn sker ju vid sidan om?
- Jag vet inte..
- Jamen...vad hade varit kul att jobba med...eller i alla fall plugga framöver?
- Men jag veeet inte!
 
Nåväl, vi startar i andra änden i stället....vad han INTE tycker är kul och vill plugga framöver, God! am I smart? Kvar hade vi då...
 
GYMPA
MATTE
.....................?
..............................??........................och vad blir vi på det här?
 
 
Tisdagen den 9 oktober var det så dags för den årliga Gymnasiemässan. Jag pekade med hela handen och krävde, med inte så len stämma, information och broschyrer från av "oss tillsammans" ( i alla fall upplevde jag det så) utvalt gymnasium, med inriktning mot idrott.
 
- Du får gå till deras monter och prata med de som är där...och ta med dig material hem!
- Ahhmeh!?...hur tror du att jag ska hitta deras monter bland alla andra, fatta hur många det är!?
- Avdelning E plats 319, DU letar upp det på kartan som sitter uppe!! (don´t mess med en väry stressad mamma)
 
Om ni visste vad grejer han kom hem med!...och jag med min nu mildaste röst...
 
- Nämen, va roligt att du varit runt hos flera skolor!
- Det har jag inte....dom slängde ju på en påsar med allt möjligt.
- ??!..!! (med inte längre så mild stämma)
- Men jag var förbi Kitas monter i alla fall!
- Vad bra då....hur verkade det?
- Eddie var där, han går där...(ett år äldre hockeybekantskap)
- Jahaa, va roligt! Trivdes han?
- Japp
- Vilken linje gick han då?
- Det vet jag inte..
- Vad var det för intagningspoäng?
- Det vet jag inte..
- Pratade du inte med honom?
- Joo...men inte om sånt..
 
 
Men men......första ansökan är klar - uppstått har Jesus!
 
 
  ....och så hoppas jag att dom vill ha en riktigt duktig målvaktsmamma och har ett program med....endast gymnastik och matte?
 
 
Fridens!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0