Den skrattande koss......mamman.

 
 Alltså, för all nytillkomna läsare och annat löst folk som inte följt den här bloggen från början en uppdatering.
 
Jag älskar att skriva
Jag hade jättebra betyg i samhällskunskap och svenska när jag dansade ur årskurs 9 i vita (mörda mig) klackeskor. Min klassföreståndare Lena Bergman (jag minns henne pga luggen) bad på sina bara knän att jag skulle läsa Samhällsvetenskaplig linje på gymnasiet - Skriv Maria!
Och självklart, eftersom jag var värdelös i matte, valde jag 3-årig ekonomisk linje....alltså, vad är det för fel på en?!
 
 
Jag älskar hockey
Det är jag och Indianerna. Det är jag, husband och Indianerna. Det är jag husband, barn och Indianer....och Toronto för att dom har världens snyggaste tröjor och hade Mats Sundin .....och NY Ranger för att  dom har många höga hus och Henrik Lundqvist. Min målvakt viger sitt liv till hockeyn med mantrat "jag kommer aldrig behöva ha ett vanligt jobb!". Jättegulligt när man är 5 år...men vid 15 har charmen försvunnit och mamman blivit täckt av gråa hår. Men vad gör man? Man tvättar underställ och kör omkring med världens största hockeytrunk till ställen Gud verkligen glömde...och inte är det varmt heller! Och istället för att krossa drömmen och betala psykolog för barn och mor börjar man blogga.
 
 
Jag älskar humor och ironi
För guds skull sätt era barn i hockeyskola, följ dessa hockeybarn några år och du har nog med humormatrial till om inte en bok så åtminstone till en Blogg. Med tanke på att jag har haft 2 killar som spelat/spelar hockey skulle jag, om jag följt fröken Lenas förmaning om bokskriveri, varit på Volym 5 i kategorin "Hur man INTE ska bete sig som idrottförälder" Alltså; "Barn idrottar för att det är så roligt och kravlöst ända till dom är typ 25" Bullshit! Vid 5 har många tagit ihjäl glädjen och beställt biljett till Amerika.
 
 
Jag älskar att tycka med glimten i ögat
Så föddes Bloggen. Så många barn, så många ishallar och så många opsykologiska föräldrar har passerat revy i vårt hockeyliv och det kan man bara skratta åt, raljera över...annars hade man skakat galler för misshandel och ärekränkning. Att jag manar mitt kvarvarande hockeybarn med piskan och utebliven mat om jag inte får fila naglarna i Madison Square Garden är alltså BARA PÅ SKOJ!! ...för alla i den här familjen utom Målvakten själv...det där med ÄppelätarArenan....jag får inte åka med...
 
 
Jag älskar min familj
Dom man älskar agar man.....även skriftligt.Tvåan har ärvt min sjuka humor och ironiska inställning till livet, hockeylivet i synnerhet och tycker det är bra att jag inte hamnat i finkan...jag lagar mycket mat. Dock, inget jag skriver här eller bilder jag lägger upp sker utan min familj och vänners tillåtelse. Fast jag hade blivit oerhört förnärmad om någon försökt redigera mig! By the way...Tvåan är inte förvanskad på något sätt - han är född sån!
 
 
Passus: Idrotten har också sammanfört oss med många härliga vänner och bekantskaper och jag hoppas och tror att dom förstått syftet med den här bloggen. You I love och vi kommer att sitta med klackeskor på VIP läktarn "over there".....fri bar hörrni!
 

Så startade allt men man kan väl rent generellt påstå att hela livet är humor, beror bara på vilket öga man väljer att kika genom, hockeyn får stå tillbaka periodvis för vardagsreflektioner. Killarna blir äldre, jag blir.....inte yngre, men dock lite vigare tack vare Tantbaletten. Bloggen lever vidare och ändrar form lite grann med tiden  -precis som jag. Ovan presentation lägger jag in emellanåt så ni nya läsare i alla fall TROR att jag är en god mor.....sometimes -over the rainbow.
 
 
Fridens Liljor!
 

Kommentarer
Postat av: LappLisa

Målvaktsmamman! Jag älskar din blogg,ditt sätt att berätta!VARJE dag är jag nyfiken på va du skrivit!
Sluta aldrig med det,ska bli roligt att se om du kallar din blogg "pensionär jävel" när den tiden kommer ?? Would not suprise!!!!!!!!!!

Svar: Åååå, tacktacktack!!.....hur skulle jag kunna sluta?! Jaa, eller så kanske mina barn döper sina eventuella bloggar OM mig till just pensionärsjävel....moaahahahahahaha!
Maria Årzén

2013-04-10 @ 07:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0