Stärkande Svaghet

 
NEW YORK. Aj, kungen...
 

Det var sannerligen inte hemkomsten till Madison Square Garden Henrik Lundqvist gått och drömt om i ett halvår.

Han blev utbytt – för första gången på nästan två år.

 

– Jag är såklart väldigt besviken, men har full förståelse för att de tog ut mig. Det var inte min kväll, säger han till Sportbladet efter andra tunga förlusten på två dygn.

 

Fyra insläppta mål på 18 skott blev för mycket för coachen – och publiken.
 
– Det gäller att inte tänka för mycket nu, utan jobba vidare och gnugga detaljer. Att vi var framgångsrika förra året berodde på att vi var väldigt noggranna just med alla detaljer. Vi lever på att slita.
 

Och på en målvakt som kan brukar prestera på högre nivå – och tänker slå tillbaka.

 

– Ja, jag vet att jag måste spela bättre och jag vet att jag kommer att göra det också, säger han.

 

 
Aftonbladet 2013-01-21
 
 
Och här har vi då facit till Storhet, ladies and gentlemen, Det är bara att bryta ihop och Komma igen!....så därför blir det ett nytt besök på Friskis styrke-avdelning i kväll för ett försök att bli av med träningsvärken.
 
För er som vill ha det lite trevligare så spelar Frölunda hemma mot Brynäs 19.00. Kom och visa ert stöd -för det gör inte jag, inte just i kväll. Hockeytempen för Målvaktsmamman är lika kall som Göteborg just nu...men jag kommer tillbaka...just wait and see!
 
 
Fridens Liljor!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0