Vår-tid kommer

 
Utdrag ur Aftonbladet
 
En usel första period sänkte Frölunda mot Luleå.
 

Nu är Frölunda utslaget ur SM-slutspelet medan Luleå kan ladda för semifinal mot Färjestad.

 

– Vi spelar alldeles för räddhågset och backar in i egen målvakt. De får komma in hur lätt som helst, det är lite pojklagshockey tycker jag, sa Per-Johan ”Pebben” Axelsson till C More efter första perioden.

 

– Vi är rädda. Vi måste stå upp på blålinjen så att de inte får komma in så lätt. Vi gör misstag, så att vi skjuter oss själva i foten.

 

 

Just så! Och alla de där fötterna måste vara helt sönderskjutna med tanke på att hela säsongen, med några få undantag som är så få att jag inte ens kan minnas, faktiskt sett ut på samma sätt. Nåväl, vi bryter i hop och går vidare till en annan säsong, andra tränare och andra lag....vi har mycket att styra upp....mycket senare.  

 

 

Och innan dess;

 

- Sista "kvartsamtalet" ever!! på onsdag...ni vet 8.00 tiden som Tvåan lämnar mig väry ensam på hemmet för,.

 

- Första  flytten från flocken i slutet på april, Ettan är "off to go"....och hans bror drog på munnen vilket nästan kunde liknas vid ett leende (eller så var det bara en tonårsmammas dröm om en bättre värld).

 

-  Slutliga intagningen till gymnasiet, veckan efter midsommar....här nånstans känner jag att det börjar bli dags att fundera ut andra hotbilder att nyttjas vid behov. Just "betygtillgymnasietannarspantardutomflaskor" har liksom gjort sitt då.

 

 

....och jag tar examen i balettens väldigt onda ädla nybörjarkonst. Man kan väl säga att jag inte direkt rosat marknaden för någon catwalk -här snackar vi uberdöd svan, denna omgång träningsvärk.....heavenly Lord!

 

Äh...va sjutton, vi är snart inne i semestertider och livet är gott!  -om än lite kallt och ömt.

 

 

Fridens Liljor!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0