Sanningen

 
Jag fick en kommentar på föregående blogginlägg -Målbild 
 
Precis så mycket har jag förstått av hockey att det handlar om att jaga in pucken i ett mål...

Men när jag fick sitta i ett VIPbås, när det var
Staney Cup Play off i Boston, var jag mallig och intresserad (men mest av öl och mat...)
 
/A-M
 
Som den självutnämnda expert jag är på detta område kan jag bara säga -HELT rätt prioritering här! Och man behöver inte ens befinna sig i VIP båset för att åtnjuta andra intressen är just det sportsliga (vi pratar hockey á la NHL). I tex Toronto fanns servispersonal på vår sektion, man behövde inte ens resa på sin platta rumpa för att stilla hunger och törst. Man fyllde i en liten lapp, skickade vidare genom raden till servisen, hejåhåstund senare kommer en bricka lastad med mycket andra intressen. Nämen ni fattar! Jag skulle faktiskt vilja lyfta det till ett Hallelulja Moment.....faktiskt.
 
Så nu vet ni varför jag måste ha honom till NHL, målvakten. Han behöver inte leva min misslyckade barndomsdröm, alla sportbarns tunga ok (tyllkjol och balettskor är inte riktigt hans grej), bara sätta mig på plats "in the Familyroom"...vi snackar VIPVIP så man är på väg att VIPPA över.
 
 
 
Fridens! 
 
 
*KHL, åxå nämnd i förra blogginlägget, är alltså Ryska Hockeyligan -huvva.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0