Puck Out!

 
Mitt i VMfotbollstid var det hockeyträning och när jag sladdar in på 2 hjul för pick upp (hallå, vi har en fotbollsmatch att dricka vin till att styra upp här!) skådar mitt norra öga en ny ledare med Tre Kronor på bröstet? -jag visste det....att vi har potential! God am I smart..he he he he...
 
Skiter i fotbollen, rullar väry förnöjsamt in mig i gratisfilten (den här föreningen vet att ta hand om frusna mammor), förbereder mig för Landslagsspel...
 

och ringer kluckande upp husband;
 
- Det är klart, du kan korka upp Moeten!
- Har dom redan gått av?
- Nääej nej, men Tre Kronor är här och tränar upp oss dom...vi blir nog lite sena.
- ???
- ....i och för sig ser jag ju dåligt...mjaa, det är inte Mårts (Sveriges förbundskapten, i hockey då alltså)...måste và hans co-tränare kanske...hmm..
- Juuust det, dom har ju tematräning idag...inspirationsträning med Svenska Hockeyförbundet.
- !!!?...bara idag?
-Japp!
-Bara på skoj??
-Japp!
 
 
 
Men det är ju tur att vi han bara är här för att ha roligt, Världens bästa Målvakt.......och att hans mamma inte fryser...vha!?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0