Målvaktskamp

 
Aftonbladet 2013-09-22
 

Blod flöt, målvakterna slogs, 209 (!) utvisningsminuter utdömdes i slutperioden – och Torontos dyra nyförvärv David Clarkson kan ha inlett sin karriär i hockeymekkat med att ha dragit på sig en tio matcher lång avstängning.

 

 
 
Jag tror inte blodet flöt -men vi var nog och fingrade på ovan utvisningsstatisktik, när Tvåan premiärspelade med nya tröjan i helgens träningsmatch mot Hanhals.
 
Vi var i alla fall taggade till tänderna....kanske orsak och verkan här ja!...och en näve hormoner..

och ledde nästan hela matchen...
 
tills vi tappar fokus, humör och hela matchen till en förlust med uddamålet -på typ 5 minuter!!
 
Väry synd eftersom Tvåan spelade sin mamma mot NHL innan resterande del av laget satte sig på rad i utvisningsbåset....schaise!
 
 
Well, första matchen med ett eget lag avklarad (minns inte ens vilket århundrade det hände senast...nope! enstaka matcher med annat ålderslag i samma förening räknas INTE) och 5 målvaktshandskar av 5 möjliga skrapade han ihop -det är min kassako målvakt det!
 
 
By the way....den nya uppdaterade mobilkameran var inte med mig och någon stor tidning med egna fotografer var inte på plats för matchbevakning -mycket märkligt! Så det här i bildväg är vad vi får...just nu...jag övar...
 
 
 
Fridens Liljor!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0